Handelsbetingelserne gælder for privatpersoner, der køber varer til levering i Danmark – dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet er aftalt.
Betaling – Bestilling
Fragt og eventuelle betalingskortgebyrer vil blive udregnet lige inden betaling. Når du har betalt, modtager du en ordrebekræftelse med handelsbetingelser og informationer om dit køb. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
RiedelShop.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, MasterCard, Maestro, Visa Electron og JCB.
RiedelShop.dk krypterer alle dine kortoplysninger med SSL-protokol (Secure Socket Layer). Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under betalingstransaktionen.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
FRI FRAGT i Danmark ved køb over 399,-
Levering i resten af Danmark: selvhenter 39,- / privatadresse 49,-
Riedelshop.dk sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet angives).
Forventede levering 1-3 Hverdage. Ved helligedage kan leveringstiden være forlænget.
Ønskes levering på Færøerne, i Grønland, samt i udlandet. Kontakt os da venligst inden bestilling..
I tilfælde af levering med Danske Fragtmænd, vil følgende betingelser gøre sig gældende.
Vinspecialisten Aalborg bestræber sig på dag-til-dag levering, i henhold til Danske Fragtmænds generelle forretningsbetingelser.
Forretningsbetingelser Danske Fragtmænd
Fortrydelsesret.
(Forbrugeraftaleloven blev ændret i juni 2014 og vores handelsbetingelser lever op til de nye krav.)
Du har 14 dages fortrydelsesret på dine varer fra den dag, du modtager varerne jf. Forbrugeraftaleloven. Leveres ordren af flere omgange er fortrydelsesfristen gældende fra dagen, hvor du modtager den sidste vare. Falder den sidste dag for brug af fortrydelsesretten på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, d. 24. eller 31. december udløber fristen den følgende hverdag.
Fortrydelsesretten bortfalder helt eller delvist, hvis:
varen er taget i brug
varen er beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
plombering eller lignende er brudt.
varen er håndteret på en anden måde, end man almindeligvis ville gøre i en fysisk butik for at undersøge og prøve produktet.
Specialtilpassede eller -designede varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Ønsker du at fortryde dit køb, skal du udfylde nedenstående formular eller på anden utvetydig måde skriftligt oplyse RiedelShop.dk om, at du vil fortryde købet. Du vil umiddelbart efter modtage en kvittering.
Tilbagebetaling af fortrudte køb.
Senest 14 dage efter RiedelShop.dk har modtaget din henvendelse og varer, vil du få tilbagebetalt varens fulde beløb. Eventuelle forsendelsesomkostninger betales af køber.
RiedelShop.dk kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller har modtaget dokumentation for, at du har returneret varerne. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktioner. Tager du varen i brug eller skades den under forsendelsen, hæfter du for varens værdiforringelse.
Læs mere på forbrugerombudsmanden.dk og forbrug.dk
Reklamationsret
RiedelShop yder 2 års reklamationsret på alle produkter i henhold til Købeloven. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, der er direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation af fejl og mangler skal meddeles RiedelShop.dk inden for rimelig tid. Dette kan du gøre ved at give os besked på aalborg@vinspecialisten.dk eller tlf 98 12 52 90.
Varen kan efterfølgende returneres for reparation eller ombytning til tilsvarende produkt. Afhjælpes problemet ikke ved ombytning eller reparation, kan der blive tale om tilbagebetaling eller afslag i købsprisen. Ved gyldige reklamations-sager afholder RiedelShop.dk returnerings-omkostningerne.
Returnering
Ønsker du at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varen returneres hurtigst muligt eller senest 14 dage efter, du har gjort butikken opmærksom på, at du ønsker at fortryde køb af varen.
Riedelshop.dk
C/O Vinspecialisten Aalborg
Vingårdsgade 13-15
9000 Aalborg
Email: aalborg@vinspecialisten.dk
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
For at lette håndteringen af din returvare, anbefaler vi, at du vedlægger en kopi af ordrebekræftelsen og andre relevante dokumenter for håndteringen af din sag. Vi anbefaler vi desuden, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor også kvittering for afsendelse. Du skal selv afholde udgifter til returnering medmindre der er tale om en gyldig reklamation.
Klagemuligheder
Ønsker du at klage over vores behandling af din reklamation, hører vi gerne fra dig.
Se adresse herunder og mere på Forbrugerklagenævnet, hvor du kan få oplyst dine øvrige klagemuligheder
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
T 4171 5000
kfst@kfst.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr.